Двірники. Ефективні борці з вологою на лобовому склі. Точніше, на зовнішній його частині. Напевно, кожен автомобіліст хоч раз переймався тим, що подібні пристосування не функціонують на всьому склі, в тому числі й усередині салону. Боротися із запотіванням скла доводиться власноруч, озброївшись ганчіркою і скребком. Але на сьогодні існують і більш прогресивні методи боротьби із запотіванням вікон, про які ми й розповімо у цій статті. З неї ви дізнаєтеся, чому потіє лобове скло та як запобігти цьому з мінімальними вкладеннями й абсолютно безкоштовно.

Чому пітніє вікно автомобіля?

Найефективніший спосіб вирішення будь-якої проблеми – це вивчення й аналіз причин та природи її виникнення. Розглянемо основні причини запотівання скла автівки.

Виступ конденсату через різкий температурний контраст між салоном та оточуючим простором. У холодну пору року конденсат стає щоденним головним болем водіїв.

Прохолодне вуличне повітря взаємодіє з повітрям салону, зігрітим подихами пасажирів і пічкою, в результаті чого з’являється конденсат. Він осідає на скляних поверхнях, створюючи той самий ефект запотівання. Про те, як боротися з конденсатом на вікнах, ми розповімо нижче у статті.

запітніння скла в авто фотоПідвищена вологість всередині салону. Як наслідок, приклад, таких ситуацій:

  • змоклий під дощем водій сів у салон у вологому одязі;
  • під ногами лежать мокрі після чищення або дощу килимки.

При включенні обігрівач салону починає висушувати одяг, килимки та сидіння, а волога, що випаровується, осідає на склі.

Забруднений салонний фільтр. Досить поширена причина, через яку запотіває лобове скло у тих власників авто, що забувають вчасно міняти ключові витратні матеріали, в тому числі й фільтр очищення салонного повітря. При значному зносі фільтр перестає ефективно поглинати пил і зайву вологу, що й призводить до спітнілості вікон.

Вихід з ладу спеціального клапана. Він є частиною конструкції практично всіх сучасних моделей авто. Призначення такого клапана полягає в тому, щоб навіть при повністю закритих вікнах забезпечувати салон свіжим повітрям. Вихід клапана або датчика, що забезпечує його роботу, з ладу також призводить до запотівання вікон.

Алкогольні випари. Пасажири, що вживали алкоголь перед поїздкою в автомобілі, теж стають причиною потіння скла. Через їхнє дихання виділяються пари спирту, що характеризуються властивістю поглинати вологу. Такий фізико-хімічний процес й призводить до запотівання вікон.

Методи боротьби із запотіванням скла автомобіля: використовуємо кліматичну техніку

Ця рекомендація, швидше, розповість вам про те, що робити, коли запотівають вікна: запобігти самій проблемі вона не допоможе. Але, впевнені, вона стане вам у пригоді, коли запітнілість вікон треба прибрати негайно. Треба лише увімкнути систему охолодження автомобіля і направити дефлектори в напрямку спітнілого скла. Кондиціонер активно просушує повітря та виводить назовні зайву вологу. Як показує практика, ця кліматична техніка відмінно справляється з усуненням конденсату на лобовому склі й частково усуває запотівання з бічного скла.

  • Мінус такого методу: щоб усунути конденсат з усіх вікон, знадобиться деякий час. У зимових умовах, коли за вікном авто досить холодно, довго ганяти систему охолодження салону не вийде.
  • Плюс: використання клімат-техніки – це непогана тимчасова міра, яку можна швидко реалізувати для того, щоб очистити лобове скло і забезпечити водієві хороший огляд.

Але ми все ж рекомендуємо визначити джерело проблеми, тобто регулярного запотівання скла, та знайти способи його усунення.

Усуваємо джерела проблеми

Як ми вже згадували, забруднення фільтра – це одна з найімовірніших причин «хронічного» спітніння скла. Логічно, що для того, щоб не потіли вікна в машині, необхідно провести заміну цього елемента. Тим більше, що це, у переважній більшості випадків, можна з легкістю зробити власноруч.

Єдиний нюанс – у різних марок автівок місце розташування цього елемента може відрізнятися. На сучасних авто фільтри, в основному, розміщують у спеціальному коробі, що знаходиться за бардачком. Але не завжди.

Ми рекомендуємо зазирнути в керівництво з експлуатації вашого авто, у якому повинно бути вказане місце розташування фільтра. Після того, як ви вийняли старий фільтр, не забудьте очистити його посадкове місце. Тільки після цього можна встановлювати новий розхідник.

До речі, разом із заміною фільтра не зайвим буде провести очищення парника кондиціонера. Також забруднення фільтра може бути сигналом, що вказує на несправність повітряного клапана. Можливо, вам варто провести його ремонт чи заміну.

Наклеюємо захисну плівку

Наступні два методи дають змогу підійти до питання «Що зробити, щоб вікна не потіли?» і зробити використання вашого авто більш зручним та комфортним.

Якщо в першому випадку ми прибирали конденсат з вікон за допомогою кондиціонера, у другому – усували причини запотівання, то тут ми зробимо так, щоб перешкодити волозі осідати на вікнах, заважаючи водієві.

Спосіб перший: наклеїти захисну плівку. Вона клеїться на скло на зразок тонувальної плівки:

  • Перед нанесенням поверхня ретельно очищається, знежирюється і просушується.
  • Потім акуратно приклеюється матеріал, який створює ефект проти запотівання.

Цей ефект досягається за рахунок нанесення на плівку нанопокриття, що відштовхує краплі води, перешкоджаючи скупченню крапель конденсату на поверхні скла.

Але, на жаль, такі плівки підходять не для всіх автівок: вони можуть перешкоджати роботі деяких додаткових приладів автівки.

Окрім того, їх встановлення і демонтування супроводжується значними клопотами. З цих причин ми рекомендуємо використовувати засоби для догляду за склом у вигляді спреїв.

Використовуємо нанозасоби від запітніння скла

Повна герметичність, справність фільтра і спеціалізованого клапана автомобіля не дає стовідсоткову гарантію позбавлення від конденсату. Інші епізоди причини (алкогольні випари, значний контраст температур та інші фактори) так чи інакше будуть викликати спітніння скла.

Найзручніший засіб, що позбавить вас необхідності сидіти мінімум 5 хвилин із увімкненим кондиціонером, – використання спеціалізованого гідрофобного засобу проти потіння вікон, що створюється на основі нанотехнологій.

Такі рідини, як правило, можуть використовуватися як назовні авто, так і зсередини. Вони створюють на поверхні скла водовідштовхувальну плівку нанотовщини, що запобігає скупченню конденсату. Внаслідок її використання вдається досягти такого ефекту:

  • усувається проблема потіння скла;
  • усувається ефект «туману» в салоні.

Якісні засоби містять ХФУ, що не є шкідливими для здоров'я людини і навколишнього середовища.

У більшості випадків рідкі нанозасоби продаються в спеціальних ємностях, обладнаних розпилювачем або пульверизатором. З їх допомогою рідина з легкістю наноситься на скляну поверхню для подальшого розтирання. Для зовнішньої обробки можна використовувати водовідштовхувальні засоби для поверхні авто, а для обробки всередині – засіб, властивістю якого є запобігання утворенню вологи. Рідина наноситься на чисте і сухе скло, після чого розтирається серветками, які не залишають після себе ворс.