Розглянемо, що таке антидощ для автомобільного скла та які засоби з тисяч, представлених на ринку, краще купувати.

Що таке “антидощ”

Система «антидощ» – це високотехнологічний комплекс захисту автомобіля від негативних впливів довкілля. Він призначається для відштовхування з поверхні скла рідини, що накопичилася, з метою поліпшення оглядовості з місця водія без частого запуску двірників. Це означає, що при нанесенні складу на скло краплі води або інший вид опадів безслідно скочуватимуться з поверхні.

Подібний засіб знижує зношування щіток склоочисника, мінімізує пошкодження скла і спрощує пересування в умовах інтенсивних опадів.

Трохи науки та гусаків

Розглянемо, як працює антидощ та до чого тут гусаки. Дія препаратів групи "антидощ" прямо протилежна дії препаратів "антитуман". Якщо "антитуман" підвищує змочуваність поверхні скла всередині салону автомобіля, то "антидощ" наноситься на протилежний, зовнішній бік скла і знижує змочуваність.

Більшість засобів групи "антидощ" представляють собою суміш силіконів і полімерів, розведених органічним розчинником.

Після нанесення на скло "антидощу" досить швидко його летюча фракція – розчинник – (найчастіше це уайт-спірит або інший спирт), випаровується. На склі силікони утворюють досить міцну гідрофобну плівку, а полімерні наночастки заповнюють мікротріщинки на поверхні скла та роблять його гранично гладким. Через це рідина, якій нема за що “зачепитися”, збирається у великі краплі та під впливом сили тяжіння або відцентрової сили природно скочується зі скла.

Це можна порівняти з ефектом "мокрого гусака": гуси плавають і пірнають у воді, але завжди залишаються сухими через шар жиру, який регулярно наносять на своє пір'я.

Коли корисний антидощ

Гідрофобні засоби для стекол приносять найбільшу користь у таких ситуаціях:

У дощову погоду

При пересуванні автівки на швидкості понад 45 кілометрів на годину краплі дощу розлітаються в різні боки, ковзаючи поверхнею, що уможливлює їзду в умовах дощу без включених двірників.

У мороз

У таку погоду волога, що затримується на склі, дуже швидко перетворюється на льодяну плівку, яка заважає огляду та ускладнює користування автівкою. Після нанесення гідрофобного складу вода не затримується на поверхні, тому льодяна плівка або не утворюється зовсім, або дуже легко зчищується.

Під час чищення

Прибирати залишки комах, пташиний послід та інший типовий бруд з лобового скла та кузову, що оброблені нанозасобами, набагато простіше. Як правило, після нанесення засобу “антидощ” для кузова автомобіля відпадає необхідність у додаткових засобах для чищення: достатньо протерти місця забруднень вологою ганчіркою або кілька разів пройтися по лобовому склу двірниками.

Під час пересування по мокрій та брудній дорозі

“Гусячий” ефект можна створити не тільки на лобовому склі, а й на бічних стеклах та на дзеркалах заднього виду. Так, вони залишатимуться відносно чистими навіть при їзді бездоріжжям чи на мокрій дорозі, що помітно покращить круговий огляд під час руху. Навіть якщо мова йде не про окремі бризки, а про суцільну плівку води, антидощ розірве її на окремі краплі, залишаючи прекрасну видимість.

Для збереження якісного освітлення

Також ми рекомендуємо наносити засоби на фари автівки для запобігання зниження якості освітлення через бруд.

Переваги антидощу

Отже, до плюсів покриття для скла ми б віднесли:

  1. Значно покращується видимість та збільшується огляд дороги завдяки тому, що при їзді скло залишається чистим та автомобіліста нічого не відволікає від водіння.
  2. Антидощ дає можливість набагато рідше мити вікна, дзеркала та фари автомобіля.
  3. Сліди від комах та пташині посліди набагато легше віддаляються з обробленого скла, знижується прилипання бруду, полегшується миття.
  4. Збільшується ефективність роботи склоочисників.
  5. У зимовий період є можливість легко видалити льод та сніг та запобігається зледеніння.
  6. Запобігається відкладення солей.
  7. Якщо необхідно включити двірники, то вони справляються з очищенням швидше і якісніше за рахунок того, що поверхня, по якій вони рухаються, більш гладка. Через вміст у складі силікону, бруд не прилипає і не присихає.
  8. Знос гумок склоочисників йде повільніше й рівномірніше, скло менше дряпається.

Нюанси

Частіше за все автошанувальники жаліються на наявність білого нальоту та відносно короткий строк служби гідрофобного шару. Проблема полягає у специфіці ринку: як і будь-які нанопокриття для автомобілів, засоби, що називаються Антидощ, розрізняються за терміном служби, ціною, способом застосування, складом і результатом. Також на ринку продається купа підробок, які не працюють від слова зовсім.

Тобто до списку “мінусів” антидощу можна віднести надто великий вибір. Якщо автовласник вибирає склад самостійно, він може легко помилитися, купити підробку, невірно нанести засіб й припуститися інших помилок, які позначаться на експлуатаційних характеристиках, довговічності та інших параметрах препарату.

Друге – це, скоріш, не мінус, а нюанс. Як вже згадувалось, водії нарікають на зниження прозорості вітрового скла через нанесення “антидощу”: зазвичай це виглядає як жовтуватий "тютюновий" наліт чи білі розводи. Але це – не ознака неякісного складу, а результат неправильного нанесення препарату.

Виробники знають про таку небезпеку, і тому в інструкціях завжди вимагають після нанесення складу почекати приблизно 10 хвилин, поки розчинник випарується. А після висихання складу ретельно відполірувати скло м'якою, сухою та чистою тканиною. Причому відполірувати до гладкої та слизької поверхні. Власне, це і потрібно якраз для того, щоб видалити білястий наліт і позбутися "тютюнового" ефекту.

Також є певні вимоги до температури нанесення складу, це від +5 до +30 градусів.

Третій нюанс: в умовах завантаженого міського трафіку та частих зупинок у пробках, на світлофорах тощо ефект від використання антидощу менш помітний.

Навіть кращий засіб для скла цілком виправдає себе при їзді швидкісним шосе.

Висновок

Якщо ви купуєте засіб вперше, варто керуватися правилом золотої середини. Тобто, купувати й не найдорожчі, й не найдешевші комплекси. Наприклад, якщо машина використовується на 60% у місті, але з періодичними виїздами на трасу, оптимальним варіантом стане середній за ціною склад для скла і дзеркал YOCHEM. Суміш забезпечує стійкий довготривалий захисний ефект (з урахуванням інтенсивності експлуатації автомобіля).

За відгуками автовласників, навіть при сильних опадах система сприяє хорошому огляду та скороченню частоти включення двірників. Якщо їзда здійснюється у місті, щіткам простіше видаляти воду із попередньо очищеного скління. А при розгоні машини до швидкості 40-50 км/год краплі довільно скочуються з поверхні.